Paula Șandor - Aspecte stilistice în creația camerală a compozitorului Adrian Pop
Paula Șandor și-a început studiile muzicale la Liceul de Artă (actualul Colegiu de Arte) din Baia Mare, orașul natal, unde s-a bucurat de îndrumarea profesorilor Diana Balea (pian) și Vasile Cupșe (canto clasic). A devenit studentă a Academiei de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj-Napoca în anul 2009, dezvoltându-și abilitățile muzicologice alături de Prof.univ.dr. Gabriel Banciu și Prof.univ.dr. Pavel Pușcaș, dar și pe parcursul stagiului efectuat la Universität für Musik und darstellende Kunst din Graz (mobilitate Eramus) în perioada 2011-2012.
Activitatea muzicologică a Paulei Șandor s-a materializat, de-a lungul timpului, prin prezența la conferințe internaționale ca Direcții stilistice în creația muzicală contemporană din cadrul Festivalului Internațional „Sigismund Toduță” (Academia de Muzică „Gheorghe Dima”, Cluj-Napoca, 13 – 18 mai 2013) sau Conferința Internațională The Science of Music – Excellence in Performance (Universitatea Transilvania din Brașov – Facultatea de Muzică, ediția a IX-a, 30 octombrie – 1 noiembrie 2019). Lista de publicații a autoarei cuprinde articole în volume de specialitate precum Bulletin of the Transilvania University of Brașov (2019) – lucrarea Poetic aspects in the Chamber Music of Adrian Pop, Doctoralia (Lucrările Simpozionului tinerilor cercetători „Romeo Ghircoiașiu”, Academia Națională de Muzică „Gheorghe Dima” Cluj-Napoca și Școala Doctorală „Sigismund Toduță” Cluj-Napoca, 2020) – lucrarea Prezențe neobaroce în creația camerală a lui Adrian Pop ș.a. De asemenea, lucrarea Ludus Cvintetix de Ciprian Pop – De ce ludic? realizată în cadrul Concursului Național de Analiză Muzicală Contemporană (ediția a II-a, Cluj-Napoca, 2012) a fost răsplătită cu premiul I și publicată în volumul competiției.
Anul 2020 i-a adus Paulei Șandor, în urma susținerii publice a tezei intitulate „Creația camerală a compozitorului Adrian Pop” (Coord. Prof.univ.dr. Gabriel Banciu), înaltul titlu de doctor în muzică (summa cum laude) al Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” Cluj-Napoca, încununând și confirmând, cu acest prilej, interesul autoarei pentru aspectele analitice ale creației compozitorului clujean, interes manifestat pe întreg parcursul anilor de studiu.
Nr. Pagini: 203
ISMN 979-0-707664-99-5
ISBN 978-606-645-229-8